söndag 10 maj 2009

Mare Kandre

Nu måste jag erkänna en sak. Jag har aldrig läst en bok av Mare Kandre. Det känns väldigt jobbigt att inte ha gjort det. Jag tycker själv att jag har läst ganska många böcker och skulle nog säga att jag är ganska beläst.

När jag såg dokumentären på svt för några veckor sedan så blev jag helt tagen. Efter programmet beställde jag Aliide, Aliide och Bübins unge. Jag kommer givetvis redogöra här på bloggen vad jag tycker om böckerna.

När jag förra veckan skulle ut och åka tåg, så såg jag på Pressbyrån ett nummer av 00TAL. De hade gjort ett temanummer om Mare Kandre 2006. Det konstiga kanske är att Pressbyrån säljer tidskrifter från 2006. I vilket fall så köpte jag numret och har läst med stort intresse.

Jag har med andra ord bestämt mig för att ta igen det jag har missat.

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se