onsdag 20 maj 2009

Svensk Bokhandel frågar förlagsredaktören

Eftersom frågestunden var ett så populärt inslag i bloggen tänkte jag att vi tar en till. Fast denna gång är det tidningen Svensk Bokhandel som ställt frågorna och mejlat dem till mig.

SvB: Varför startade du bloggen?
F: För mig är det ett sätt att ventilera tankar och idéer. Det är roligt att det finns så många som är intresserade av att veta vad som händer på ett förlag. Kommentarerna är bitvis väldigt skarpa och bitvis även underhållande.

SvB: Kommer det inte visa sig att bloggen bara är ett marknadsföringsprojekt?
F: Det kommer det inte att göra.

SvB: Vilken är den trevligaste författare du träffat?
F: Sigge Eklund

SvB: Vad är det värsta och bästa med att jobba på förlag?
F: Det bästa är att det är ett kreativt arbete. Stor frihet. Trevliga människor. Det sämsta är det inte ger några pengar. Och att saker och ting går lite för långsamt ibland.

SvB: Läser du SvB? Vad tycker du om tidningen?
F: Jag läser den med stort intresse.

SvB: Jobbar du på Bonniers?
F: Kanske. Kanske inte.

3 kommentarer:

carina sa...

Du börjar bli riktigt känd... eller rättare sagt din blogg.
Och något säger mig att du jobbar på Forum förlag!?
För Piratförlaget har sitt Bok-SM med kapitel 1, W&W letar nya talanger i en slags tävling i samband med sitt jubileum och Bonniers skapade Boktipset.
Men Forum har det varit tyst om sedan den stora tävlingen som aldrig korade någon vinnare.
Sak samma var du jobbar. Jag gillar din blogg.

Sigge sa...

Nu blir man väldigt nyfiken på vem du är.

Maria Marteleur sa...

Kul! Fast jag tycker att de kunde ställt lite hårdare frågor..

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se